Kundresan
Att följa kundens resa beskrivs på många olika sätt. Från att inte har en aning om vad var eller vem man skall köpa av till att det blir ett köp kan vara ett sätt att se en kundresa. Men slutar kundresan här eller är det här den startar? Med upplevelsen av köpet, förpackningen, nyttan och känslan av att använda eller konsumera? Och i ett längre perspektiv kanske köpa igen och igen och igen?
Hur vi ser på kundresan varierar kraftigt och flera det finns många olika ord och förkortningar som på olika sätt handlar om Kundresan. CX, UX, Kundvård, Kundförvaltning, CSM är bara några av dem.
Som Affärs-PT jobbar flera av oss väldigt mycket med just kundresor i många olika branscher. Och vi hjälper dig med det du behöver för att kunna arbeta med dina kundresor.
Anders Hallqvist. – Jobbar med Kundvård och har lång erfarenhet från fastighetsbranschen, idrottsvärlden och sponsring
Agneta Nilsson – Har koll på UX och CX och många års erfarenhet från omställning och förändring i tjänstesektorn
Joakim Harping – Skrev boken ”Myten om den lojala kunden” och har arbetat med kundlojalitet inom Hotel, Restaurang/Catering, Resor och Media. Som Affärs-PT även inom handel och flera olika industrier
Thomas Lundin – Brinner för kundresan och har jobbat inom både privat och offentlig sektor. Med erfarenheter från teknikföretag, handel, utbildning och ledarskap inom elitidrott har även det pedagogiska påverkat synen på kundresan.