Exempel på genomförda program inom sälj

Ny i säljrollen | 5 tillfällen

Din huvudsyssla är kanske något annat, men du har blivit ombedd att sälja mer. Du har bestämt dig för att bli bättre på att sälja, men du vill inte känna dig som en person som ”prackar på någon något”. Du vill hitta verktyg och metoder för att kunna sälja mer.

Grundläggande Affärsframkallning | 8 tillfällen

Konsten att framkalla affärer är central för både säljare och köpare. Att hitta rätt i varandras processer, att kunna driva på och att se till att affärerna blir till och att de utvecklas. Det handlar inte längre om att antigen sälja eller köpa. Det handlar om att jobba tillsammans och hitta fram till affären för båda parter.

Skapa möten | 5 tillfällen

Det är i interaktionen mellan köpare och säljare som affärerna skapas. För att interaktionen ska komma igång och utvecklas krävs möten, oavsett som de sker fysiskt eller digitalt. Du behöver hitta nya vägar för att skapa möten och bli bättre på att skapa förutsättningar för att mötet ska bli så bra som möjligt.

Målinriktade Affärssamtal | 5 tillfällen

Du är bra på att få till möten och du vill bli bättre på att göra mötet mer målinriktat och kreativt. Oavsett om du är i säljande eller köpande roll ser du alla möten som en investering för att kunna bygga förtroende och utveckling. Och alla möten leder till nya möten och så småningom till affärer. Det kanske går att göra det lite snabbare och lite mer effektivt.

Att sälja till offentlig sektor | 10 tillfällen

Du har jobbat som säljare till företag på den privata marknaden ett tag. Nu vill du eller din chef börja jobba med att sälja till den offentliga sektorn. Det är en bra idé eftersom drygt 40% av det som säljs idag går till offentlig sektor. Det finns mycket att hämta och mycket är annorlunda, så det finns mycket att lära.